reklama

S Adelou o inom

Tá je úžasná, tá je strašná, rada by som ju spoznala, musí byť namyslená, ktovie ako vyzerá nenamaľovaná, ktovie, čo má naozaj rada a čo sa len tvári... Už sa vám stalo, že sa o niekom takto rozprávalo, a vy ste sa len usmievali - chceli by ste vedieť, ja viem. Známy človek, ktorý nebol taký známy vždy. Spoznali ste ho veľmi dávno, keď bol ešte len jedným z veľkej skupiny. Šťúplym dievčaťom, s výrazným vystupovaním a nepriestrelnou úprimnosťou, ale aj so slabými chvíľkami. Takto som pred dlhým časom spoznala Adelu Banášovú. Ako začínajúcu moderátorku v ešte nie primetimovej časti vysielania, zbierajúcu skúsenosti, rozhliadajúcu sa po svete. Stretli sme sa na jednej z akcií, ktoré Štúdio zážitku robí pre mladých. Na pobyte, ktorý by sa dal pripodobniť  táboru pre dospelých. Na dovolenke plnej hier, pohybu, rozprávania. Odvtedy väčšinou z diaľky sledujem, ako sa má a čo sa okolo nej deje. Vždy, keď sa stretneme potvrdím si - nezmenila sa. Je rovnako úprimná, krehká, silná, dôvtipná, veľkorysá, odhodlaná, veselá... ako vtedy. A teraz, po tých rokoch, som sa po prvý raz rozhodla zistiť, ako na to leto spomína.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Mala si asi necelých dvadsať, začínala si ako moderátorka v rádiu. Ako sa pamätáš na leto, ktoré si čiastočne strávila s programom Štúdia zážitku?

- Mala som 16, keď som bola so Štúdiom zážitku prvýkrát. Potom som to absolvovala ešte v dvoch ďalších kurzoch neskôr. Mám len tie najlepšie zážitky a spomienky. Je to veľký harominzátor tela a duše.

Prečo si sa rozhodla na takýto „pobyt" vtedy ísť?

- Lebo mam stále pocit, že sa mám kam posúvať, vylaďovať v sebe energie, na ktoré útočia iné energie z okolia. Cítila som potrebu sa upratať, ale mať pri tom aj zábavu a zážitky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Išla by si ešte niekedy?

- Chcela som ísť aj toto leto, ale už nebolo voľné miesto v tom kurze, ale myslím si, že po troch táboroch by ma už máločo prekvapilo. Možno neskôr.

Pamätáš sa na niečo, čo sa tam dialo, čo ste robili?
- Pamätám si všetko. Od argumentačnej súťaže cez výlet bez peňazí a mobilu a jedla a pitia, cez rôzne fyzické a psychické hraničné situácie. To mám všetko rozpisovať? Nebudem, lebo potom to nebude prekvapenie, ale vedela by som fascinujúce zážitky rozpisovať na 10 strán.


My si ťa pamätáme, ako stojíš v gréckej tóge, s venčekom na hlave, vo finálnom súboji rečníckych pretekov a máš debatovať na tému Je lepší Stýko Držgroš alebo Tatko Šmolko a máš obhajovať Držgroša. Povedala si: „Tatko Šmolko je v prvom rade modrý! Zatiaľ čo Strýko Držgroš myslí na ďalšie generácie." Spomínaš si ešte?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- Nie, nespomínam, ale pamätám si, že som za víťazstvo v celopobytovom argumentačnom súboji dostala víno od hosťa, grófa Schwarzenberga a ešte stále som ho neotvorila. Asi už bude hrčkavé a skysnuté.

Aké sú tvoje dovolenky teraz, keď máš práce nad hlavu a si rada, že si aspoň na chvíľu vydýchneš?

- Sú veľmi rôzne, ale rozhodne nemajú takú hodnotu a hĺbku ako výlety so zážitkovými tábormi.

Pre koho si myslíš, že podobné programy zážitkového vzdelávania sú?

- Úplne pre každého. Dá to veľa každému. Ja som sa napríklad naučila, že ľudia sú rôzni a zaujímavejší, než si človek na prvý pohľad môže myslieť keď ich prvýkrát vidí na vlakovej stanici pri spoločnom zraze. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pýtala sa Marie Stracenská

Outward Bound Slovensko

Outward Bound Slovensko

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Občianske združenie Outward Bound Slovensko vzniklo v roku 1993. Čerpá z medzinárodného know-how organizácie Outward Bound, ako aj zo skúseností bývalej československej Prázdninovej školy Lipnice. Poslaním organizácie je prostredníctvom zážitkového učenia stimulovať všestranný rozvoj osobnosti a napomáhať v skvalitňovaní spolupráce medzi ľuďmi. Zoznam autorových rubrík:  zažili smeľudia a myučenie (sa) zážitkomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu