reklama

Outdoorové papuče

„Čo si ty to za človeka? " „ Kedy zajtra vstávame?" Otázky, ktoré nám možno dodnes znejú v ušiach. Ešte večer pri rúbaní dreva si z toho uťahujeme. To ešte nevieme, čo to na nás chystajú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

 O pár hodín neskôr : Zobuď sa, nezľakni sa, zaviažem ti oči, obleč sa a poď dole. Samozrejme všetko potichu. Stojíme mlčky v miestnosti ktorá predtým bola obývačkou. Reproduktorom znie hlas. POZOR, POZOR!!!!!!! Hlásenie o nebezpečných bytostiach, kvoli ktorým sme oslepli. Musíme sa vydať na cestu a nájsť ostatných, čo prežili. Stojím v papučiach a premýšľam kedy asi nastane tá chvíľa keď mi oznámia aby som sa obula. Nič. Stojíme v rade ako kačičky.

 Vyrážame na cestu naprieč ránom. Nie som predsa padavka, topánky ma isto niekde čakajú. Pred nami prvá prekážka, nevidíme ju, len nasledujeme toho druhého pred nami. Dávame si znamenia. Stoj. Rukami prechádzame po chladnom železe - pred nami brána. Potichu ju preliezame, je rad na mne. Svižne sťa medveď sa vrhám na bránu, najprv jedna noha (otočkou Chucka Norrisa dávam K.O. sklenému svietniku, či poháru na betonovom stĺpe) potom druhá, a som tam. Dala som to, preliezla som bránu. Zrazu pri uchu začujem niečí hlas. „ Majka švihaj sa naspäť obuť". Ja, ale...uf. A už bežím v papučiach k našej chate. O pár minút som naspäť, nasadzujem si šatku na oči. Putujeme lesom, skoro obchádzame pne, zdolávame nasekané kmene, vykračujeme si po piesku, preliezame krmidlo, a žuch- jedna noha medzi dve drevá. Neviem si ju vytiahnúť, otáčam ju hore dole, zboka na bok. Nič, topánka musí dole. Nohu vyťahujem ľahšie. Krok, dva, druhá noha. Do ..... nadávam potichu. Systém sa opakuje. Zdolávam prekážku a dobrá duša mi vracia obe boty. Obúvam sa, kuknem očkom, čo som to preliezala. Úžas.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Výprava vyvolených pokračuje. Stojíme proti samotnej prírode. Malinové kríky driapú, blato, konáre útočia, kde tu hrabnú do vlasov, vyrastajú prednami pne, či celý les. Žblnk. Vodaaa, super aspoň zmyla blato. Stále poslepiačky prebehneme posledných pár metrov a nastupujeme do auta. Dvere sa otvoria, my si dávame dole šatky. Sme naspäť. Prežili sme. Ranné slnko nás hreje na tvárach, sme vysmiati. Tipujeme, kto šiel pred kým, kto nás chvíľu viedol, a popritom si vyzúvame premočené topánky a rozrestierame po zábradlí zašpinené ponožky. Podaktorí si ubaľujú prvú rannú cigaretu a so spokojným výrazom si užívajú chvíľku. Poväčšina však striehne, kedy bude voľná sprcha. Ja pátram v mysli čo by som si dala na nohu, navrela mi. Octový obklad je nepríjemný, ale lepšie než nič. Bolo to len jedno ráno, začiatok daľšieho vzdelávacieho dňa. V to popoludnie som si privoňala k svojim topánkam, takto vonia príroda. Či?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Zas som o niečo viac spoznala seba aj priateľov. Zostala som poznačená. Keď sa ma niekto spýta, od čoho je tá škvrna na nohe, vždy sa najprv uškrniem a poviem - „Aj tak by si my neuveril". 

 Niekedy ľudia nechápu, čo to vystrájame a hlavne prečo. Čo my na to? To musíš zažiť, slová na to nestačia. 

PS: Vysvetlenie, prečo som ráno mala papuče a nie topánky: Po ceste z izby som sa vyhla kontrole, ktorou ostatní prešli, keď som si skočila na WC. A potom mi na každý náznak zvuku povedali len Psssst. Ja že však dobre. :D

Maja Almássyová

Outward Bound Slovensko

Outward Bound Slovensko

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Občianske združenie Outward Bound Slovensko vzniklo v roku 1993. Čerpá z medzinárodného know-how organizácie Outward Bound, ako aj zo skúseností bývalej československej Prázdninovej školy Lipnice. Poslaním organizácie je prostredníctvom zážitkového učenia stimulovať všestranný rozvoj osobnosti a napomáhať v skvalitňovaní spolupráce medzi ľuďmi. Zoznam autorových rubrík:  zažili smeľudia a myučenie (sa) zážitkomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu